Mina Stanikić
15. Filmski front upriličiće nekoliko novosadskih premijera domaćih
autora u okviru selekcije Srbija/region, ove godine pod nazivom Switch the Channel. Jedna od njih je i
premijera filma Život po Moskriju reditelja Gorana Nikolića. Ovaj film izazvao je
buru zainteresovanosti publike širom Srbije, što je prava retkost kada je u
pitanju studentski kratki film. Iako je u pitanju fikcija, film govori o životu
Moskrija, Davora Bobića preminulog
pevača legendarne rep grupe Prti Bee Gee. Tačnije, film prati povratak Moskrija
na ovaj svet. U jednom sasvim drugom obliku.
O nastanku filma, njegovom
opstanku i budućnosti govorimo sa rediteljem, Goranom Nikolićem:
Život po moskriju imao je premijeru na Producentskom danu, početkom
juna ove godine. Reci nam nešto o nastanku i evoluciji ovog filma.
Goran: Nastanak ovog filma vezan je za klasu filmske i televizijske
produkcije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, jer je svakom student
ovog smera na drugoj godini zadatak da smisle neki projekat za film, koji pitchuju, odnoso takmiče se u
predstavljanju tog projekta pred komisijom. Projekat koji pobedi prelazi u fazu
produkcije, a konkretno Život po
Moskriju bio je projekat koleginice Lane
Radošević. Ja sam u celu priču ušao tek negde mesec dana pred snimanje,
međutim nakon što sam video da je scenario poput moralno osvešćenog holivudskog
filma iz 40-ih, na šta sam rekao da to nema nikakve veze sa grupom Prti Bee
Gee, tako da se uz mene prvobitni scenario menjao do pet dana pred snimanje.
Našli smo kompromis između onoga što ja mislim i onoga što je provobitna ideja
bila.
Da li si ti bio fan i poznavalac rada Prti Bee Gee-a i pre nego što si
se priključio projektu?
Goran: Da, naravno, zato sam i osetio veliku odgovornost prema ovom
projektu.
Kako ste se odlučili da film koji se bavi stvarnom ličnošću, i u kom se
pojavljuju stvarne ličnosti u ulogama samih sebe, bude igranog, a ne
dokumentarnog karaktera?
Goran: Igrani oblik preovlađuje u vežbama klasa produkcije još od
kad su oni krenuli uopšte sa konceptom klasnog filma. Oni koji su ranije
prilazili Mikriju i Eufratu (članovima Pri Bee Gee) sa idejama da prave film o
Moskriju, uglavnom su hteli da rade nešto što bi izgledalo kao biografska
melodrama u igranoj formi ili dokumentarac koji naginje ka drami, što su Mikri
i Eufrat odbijali jer su smatrali da Moskri nije bio takav da bi ga taj žanr i
takva poetika pratila.
Film je gostovao u zaista mnogim gradovima Srbije, čak i u onim u koje
retko stižu filmovi i to na inicijativu publike. Da li ste očekivali takav
publicitet?
Goran: Film je buknuo više nego što je bilo ko od nas mogao da
očekuje. Ja sam u celu priču ušao jer sam znao da će ta poetika komedije doći
do šire publike, ali smo se na kraju ipak iznenadili popularnošću koju je film
izazvao, iako je bilo za očekivati da će jedna stonerska komedija u kombinaciji
sa Prtijem, koji ipak imaju veliku bazu fanova, dopreti do nekog većeg broja
ljudi.
Kako misliš da publika kojoj je Pritijev stil stran reaguje na film?
Goran: Nekome ko gleda film poput Života po Moskriju po prvi put,
biće to slično iskustvo kao i kad bi prvi put čuo pesmo od Prti Bee Gee-a. Ili
ćeš potpuno odlepiti na taj sumanuti pogled na svet, ili će ti se gaditi.
Нема коментара:
Постави коментар